torsdag 4 februari 2010

De fyra elementen från Spanien, Frankrike, Sverige o Tyskland

Torsdagsfoto 24 skulle visa de 4 elementen och jag gjorde ett collage

och på begäran visar jag här bilderna var och en

Eld. När dom eldar upp, la Sardina, i Tossa de Mar i Spanien är karnevalsveckan slut och det är slut på allt skoj och nu skall man återgå till det vanliga

Vatten. I april 2007 fick vi ett ofrivilligt stopp på bilen i Valle du Doubs i Frankrike. Det tog 3 dagar innan bilen var fixad och dagarna tillbringade vi med vandring längs floden Doubs

Jord. 27 februari förra året tog jag denna bild av den obrukade jorden på vår odlingslott här i Göteborg

Vind. När vi åker genom Tyskland sitter jag med kameran i högsta högg, denna bild är alltså fotat genom nedvevad fönsterruta i över 100 knyck

See ya!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

ormbunke sa...

Vilka fina minnen du har av bilderna.Det blir många bilder genom bilrutan ibland.
Det tillfälliga stoppet blev ju inte helt fel. Ha en bra fortsatt torsdag. Anita

Erik "Semlan" sa...

Jättetrevligt, tack. Fina foton, trevligt skrivet om dina foton. Det blev lite aha på fotot på floden Doubs, nu förstår jag den "konstiga vågen". ;-) Gillar himlen på sista fotot, snyggt i farten.

Artlover sa...

Kul aqtt du delar med dig av dina minnen från dina resor till temat. Färgerna passar bra till elementen också:-)

Synnøve. sa...

Härliga bilder till de fyra elementen.
Den sista gillar jag bäst.
Kramen.

Mimmi sa...

Jösses så snyggt .. de blev så mycket vackrare när man fick se dom i större storlek:) Det var helt enkelt kanon bilder :)
kram

Mona sa...

Tack för att du visar dina fina foton i större storlek!