tisdag 28 april 2009

Tisdagstema Stor och Liten

Tryck på bilden så kan du se den i större format

Se mer Stor och Liten bilder hos Tisdagstema

Ett bonusfoto

Direkt när jag såg att temat var Stor och Liten, tänkte jag på detta foto. Det är jag och min storasyster, på hösten 1954 och jag var 2,5 år. Det är en fotograf som gick runt på marknaden som har tagit fotot.

I oktober varje år var det höstmarknad på Kvarnkullen i Kungälv, man kan säja att det var den stora begivelsen på hösten, till skillnad från nu när det är marknad väldigt ofta, lite här och var.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

17 kommentarer:

m sa...

Så fint det blev när man förstorade bilden och kan se bakgrunden genom glasen!

annalarssonphotography sa...

Så fina bilder till temat :)

Jag tycker mycket om bonusbilden på dig och din storasyster!
Tack för att du visade oss den :)

Ha en fin tisdag!
Kram Anna

Miriam Elisabeth ツ sa...

flott bilde til temaet

Mimmi sa...

Va läskade det såg ut på första bilden:) jag behövde ett sånt glas tidigare idag när jag hjälpte min son att flytt städa... det fanns inte ett enda glas kvar i hans lägenhet.så gissa om jag var törstig:D
1954 .. då blev jag fött:)
Va roligt att ha ett kort kvar från den tiden:)
kram

Anna tassar in.. sa...

Men så härlig bild på dig o syrran..underbart..ja men skål då:)

Anette sa...

Så vackra glas, både litet och stort! Nyttigt innehåll dessutom, för jag utgår från att det är vatten och inte något annat *ler*.
Bonusbilden är ju jättefin! Vad roligt att ha ett sådant!
Kram Anette

Mimmi sa...

Ja jag kan förstå att ni var törstiga då ..det var ju värre än vad det var för mig idag . för jag skickade iväg min son att köpa en dricka då allt var ju öppet här .. jag misstänker att det inte blev mycket vila för er innan ni kunde åka ner och köpa något att dricka:)
det var roligt att få höra denna historia från dig:)
kram

Bibban sa...

Men va söt du är. och vad tryggt det sser ut att håla storasyster i handen
Kram Bibban

Kerstin sa...

Snygg tolkning. Det stora glaset är himla vackert. Vad kul med bonusbilden. Förstår att det är ett kärt minne. :)
Svar: jo, bettet kliar än, stort som två femkronor, illrött och lite hårt under huden. Jag vet inte vad det var som bet mig men ont nåt alldeles vansinnigt gjorde det.
Ha en fin kväll.

anemonen sa...

Fint bidrag. Snyggt med glasen. Även fotot på dig och din stora syster är kanon.

Anonym sa...

En så här varm dag väljer jag helt klart det stora glaset! :-)

Pialotta sa...

Nämen så roligt att du visade det gamla fotot på stor och liten.. trodde först det var din mamma och du, men vid närmare syn så såg jag det var en ung kvinna:-)
Glasen så vackra både i stort och smått.
Ha de gott du solvarma/Pialotta

hea sa...

Åhhhhh som jag gillade det gamla fotot på dej med storasyster, underbart! :)

Hannele på Hisingen sa...

Hihi, det får mej att tänka på våra vinglas: köpte en liten vittvinsgals till mej och en stor rödvinsglas till maken :)

Hannele sa...

(man skulle kunna tro att jag druckt vin som jag skriver :)

Fotsteg i Rabatten sa...

såg inte dig på listan över tisdagstemat :? Jag deltog också med ett par glas. :)

Roligt att du visar bilden på dig när du var liten. :)

BildVerkstan sa...

vacker bild på glasen, men jag väljer nog bilden på dig :)