söndag 13 september 2009

Fototriss - Avlång

Plötsligt fick jag se denna avlånga ljusstrimma på himlen, när vi åkte upp mot norra Tyskland. När jag är ute och färdas så här på vägarna, har jag kameran liggande i mitt knä, för att snabbt veva ner rutan och fota diverse vackra vyer. Här lyckades jag oxå att få med det avlånga vägräcket.

Nu är vi i Frankrike, där jag fångade den här avlånga bron. Det är Pyrenéerna som syns i bakgrunden med sina snöklädda toppar.

Den här bilden kommer dock inte från nån bilfärd, men väl en vandring på stadsmuren i Girona i Spanien, där jag såg denna avlånga glugg i muren.

Ja mitt avlånga tema blev några foton från 3 olika länder, då jag har haft förmånen att få färdas i dessa vackra länder under en tid.

Se mer avlånga bilder inne på Fototriss

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

16 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Jag gillar din glugg...Ha det bra

cat sa...

Tycker också bäst om gluggen:)

Rajson sa...

Kul blandning. Alltid spännande att spana genom trånga öppningar!
Ha det gott!
(Visst är det andra blomningen för lupinerna.Några enstaka brukar alltid dyka upp.Mer uppskattade nu!)

Anette sa...

Hej Irene!
Du är precis som jag......sitter med kameran i knät och rätt som det är skriker man till.......stanna lite.......Inte alltid så populärt:-)
Solen har faktiskt kikat fram här nu och jag ska nog gå ut lite grann. Nåt arbetande blir det inte.....ryggen håller på och krånglar, men lite blommor kanske man kan plocka in.
Hoppas du får en fin promenad! /kram Anette

Ps. jag har inget emot långa kommentar.........tvärtom!!

marie roxbro sa...

Jag gillar alla bilder men gluggen var festlig ....hos mig var bara sista bilden en fyr :-))...ha det gott

Anna tassar in.. sa...

Mmmm du Frankrike..den bilden den är härlig..allt som har med Frankrike att göra är härligt....

Lissen sa...

Hejsan Irene!
Det är många äventyr du är med på.
Mycket du får se på färderna och en fin mix av bilder!
Kram Lissen

Ps Lycka till imorgon!!!!! Ds

Cecilia Artista sa...

Snart bär det av söderut för mig igen! Och jag kommer att sitta som du med kameran i knät. Ibland kan man få med något hyfsat men oftast så blir det neeej - varför kan vi inte stanna här mitt på vägen så jag får ta en bild - den hade säkert blivit kanon! Men maken bara kör vidare förstås. Ack ja. Men några bilder brukar det ju bli ändå.

Mimmi sa...

Underbara bilder:)
Jag har också kameran i knäet när vi åker bil:) men jag hinner inte veva ner fönstret utan får ta genom rutan..så det gäller att min man håller sin bil ren då;)
Den sista bilden med gluggen..den var kanon bra:)
kram

Sommarträdgården sa...

Fina bilder av trissen, avlånga allihop!

Hero sa...

Fin triss! Alla tre bilderna är verkligen bra, men jag gillar nog "gluggen" bäst ändå.
ha en fin vecka
kram Maria

Monika sa...

Underbara bilder min vän! :o) Du är bara bäst!

Tur att bilfärden inte gick genom gluggen iaf! ;o)

Kram

Monika

Monika sa...

Välkommen in till mej! Utlottning pågår! :o)

TITTA! Jag kan skriva två korta kommentarer på rad!

Helt sanslöst! ;o)

B i r g i t t a sa...

Oj så avlångt :D Den sista bilden tog priset :) Den ger en träffande "avlångskänsla" :)

Kerstin sa...

Fin triss och den där gluggen suger verkligen till sig ögonen. Kul! :)
Ha en fin måndag.

Jah Hollis sa...

En snygg blandning av avlångheter. Gluggen i väggen tilltalar mig mest, men alla bilderna har något speciellt.