tisdag 11 november 2008

Tisdagstema, fågel, fisk eller mittemellan


Denna rödhake övervintrade hos oss 2 år i rad, när vi bodde i Tossa de mar i Spanien

Måsarna plaskade glatt i vattnet nere på Playa Grande i Tossa

Den här Härfågeln gäckade mej länge innan jag lyckades fånga den på bild. Bilden är tagen i Girona i Spanien.

Härfågeln finns nästan inte längre här i Sverige, den är akuthotad, om den syns kan det vara på Öland.

Se mer fågel, fisk eller mittemellan hos TisdagsTema

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

12 kommentarer:

Malin sa...

Oj va många fina fåglar! Gillar speciellt den lilla söta rödhaken!

Kerstin sa...

Underbara fågelbilder. Vad duktig du är. :)
Ha en fin dag.

Anonym sa...

den första var ju riktig gulligt, härlig! / ela

Anonym sa...

Det där var snyggt tänkt .. jag tänkte lite annorlunda;-)
Ha de gott/Pialotta

Anonym sa...

Jättefina foto! =)

Anonym sa...

Vilka fina fågelbilder...

Anonym sa...

Härfåglar är så fina!
Har aldrig sett några i Sverige, men däremot ett flertal gånger i Spanien.

Ps) Du gissade rätt på min ordlösa bild, det var en nyttopryl när man skall koka ägg ;)

annette sa...

WOW, vilka fantastiskt vackra fåglar som lyckats fånga på bild!

Lyckas nästan aldrig med fåglar, dom flyger när jag kommer, själv tolkade jag fågel men uten fågel;)

Kramen och ha det så bra!

annette

Klimakteriehäxan sa...

Snygga pippifåglar!

Anonym sa...

Oj så fina fåglar. Grattis till att ha fått en härfågel på bild. När jag var barn fick pappa se en härfågel i vår trädgård och den var så ovanlig på Gotland att det blev en nyhetsartikel om det i Gotlandstidningen.

Tack för din kommentar hos mig!
/Ingrid

Resa med Herbert sa...

Hej på er!

Och många tack till fina kommentarer.

Kram Irene

Rosebud Collection sa...

What beautiful pictures..Birds are always a happy picture..